Content top background
Tania pomoc drogowa Wrocław

Zdarzenia drogowe we Wrocławiu

Każdy kierowca który kiedykolwiek w czasie ostatnich pięciu lat odwiedzał Wrocław swoim samochodem dobrze wie że to nie jest miasto przyjazne kierowcom. Wiele głównych szlaków komunikacyjnych pokrytych jest kostką brukową układaną jeszcze za czasów Niemieckich. Nawierzchnia zbudowana z kostki brukowej jeszcze sama w sobie nie jest niczym złym jednak gdy cieki wodne wypłukują spod nawierzchni ubity piasek oraz inne utwardzacze gruntu to nawierzchnia zaczyna się zapadać. Czasem przy niedostosowaniu prędkości podczas jazdy przez nierówną nawierzchnię jesteśmy w stanie uszkodzić samochód do tego stopnia że bez taniej pomocy drogowej z Wrocławia się nie obędzie. Nie tylko kostka brukowa straszy kierowców samochodów. Ulice po których musimy jeździć są zniszczone od ciężkiego transportu tranzytowego który przez lata przechodził przez środek miasta.

 

Dopiero wybudowanie i otwarcie Autostradowej Obwodnicy Wrocławia spowodowało że duża część ciężkich tirów przestała jeździć przez środek miasta. Asfaltowe jezdnie niestety do tej pory nie zostały w większości miejsc wyremontowane. Jedynie tam gdzie były prowadzone całościowe inwestycje rewitalizacji szlaków drogowych, można zobaczyć nowy asfalt bez kolein.

 

Nierówna nawierzchnia szkodzi podwoziu samochodu oraz układowi jezdnemu. Częstsze naprawy są na pewno wynikiem złego stanu drug. Przy uszkodzeniu układu jezdnego czy też napędowego konieczne jest wezwanie lawety w celu przetransportowania unieruchomionego pojazdu we wskazane miejsce.

 

Miasto buduje wspaniałe mosty oraz estakady, niedawno (2012 rok) oddano do użytku most Rędziński a w 2000 most milenijny. Ten ostatni jest tylko uzupełnieniem obwodnicy śródmiejskiej i tak naprawdę nie powoduje wyprowadzenia ruchu poza strefę miejską. Ale za to bardzo odciąża centrum miasta poprzez swoje dwie drogi dwupasmowe bardzo szybko odprowadza ruch z obu końców. Obwodnica ma swoje zalety jednak konstruktorzy w pierwszym etapie mogli się bardziej postarać. W wielu miejscach można było uniknąć sygnalizacji świetlnej na głównych kierunkach przejazdów, budując dodatkowe jednopasmowe estakady dzięki którym ruch odbywał by się znacznie bardziej płynnie. Wiadomo przecież że każda sygnalizacja świetlna powoduje spiętrzanie się ruchu. A w godzinach szczytowych to właśnie zatrzymywanie ruchu za pomocą świateł powoduje dłuższe korki.

 

Nowe inwestycje drogowe które były w ostatnim czasie realizowane, spowodowały odsunięcie na późniejsze plany remonty drug wewnętrznych. Owszem gdzieniegdzie ekipy remontowe uzupełniają zapadły asfalt czy też wyrównują połatane niewielkie fragmenty asfaltu. Jednak są to działania doraźne które nie wpływają na sporą poprawę jakości jezdni w mieście. Dodatkową przeszkodą jest duży ruch w mieście. Nie ma miesiąca gdy przez ulice Wrocławia nie przejeżdżają setki tysięcy samochodów. Dlatego remonty też muszą być prowadzone w przemyślany sposób. Zamykając kilka kluczowych przejazdów na czas remontu można spowodować olbrzymie korki które będą godzinami tamować ruch w niektórych częściach miasta. Już teraz w niektórych godzinach trudno się jeździ po mieście a co dopiero gdy miasto zamknie którąś z kluczowych przepraw lub drug na czas remontu.

Content bottom background